tisdag 22 december 2009

Dan före dan före dopparedan =)

Är på Öland och fixidonar lite =) Har hjälpt mamma att julstöka lite här hemma=) I helgen var jag och Marcus hemma hos Matz och festade lite.. Var duktiga och GICK in till stan från honom, trott eller ej :P Och självklart eftersom det är snö så blev det lite obligatoriskt snöbollskrig på väg in, gick inte att låta bli :P På söndagen var vi på bio och såg Avatar.. Riktigt bra film! Igår åkte jag till Öland och slappade lite och busade med Danton.. Han smet för mej när vi var ute och gick i skogen så det fick bli en brottningsmatch också.. Sen i går kväll spelade jag och Marcus squash igen=) Idag blev jag och Marcus väckta av att hans jobb ringde och ville att han skulle jobba.. Så det var bara att slänga sej upp ur sängen och skjutsa honom till dämmet, men när vi väl kom dit fick vi åka tillbaka hem igen så fick han ta sin egna bil till rasta istället.. härlig morron :S Åkte hit till Öland direkt och hjälpte mamma att julstäda hemma hos mormor och sen åkte vi och handlade på köpstaden.. verkar inte kunna hålla mig därifrån trots att jag har semester :p Nu i kväll har vi gjort julköttbullar, julskinka, jansons frestelse och lite julgodis. Testade att göra vit ischolkad med lime i och det var riktigt gott! Så här är receptet om nån blir sugen att testa:
200 gram vitchoklad
100 gram kokosfett
2 lime
Smält cholkad och kokosfett i vattenbad och pressa sedan i saften från 1 lime
Häll upp i formar
Riv skalet av limen och strö uppe på.

Nu ska vi sätta oss framför tv:n en stund innan det är dags att åka hem till kissarna =)

1 kommentar:

  1. Du har haft fullt upp. Hoppas att julen har varit bra.

    Ett tips: gå med www.gratis5.se/user/register/Jeanette81 Det går snabbt att få presentkort och finns presentkort på nästan alla kedjor. Tog mig bara 3 veckor att få ihop till det första. Går man med via länken ovan får man just nu 25 extra poäng, dvs. totalt 75 mot annars 50. Så passa på!

    Ha ett riktigt gott nytt år!

    SvaraRadera