torsdag 24 juni 2010

"Vi har ju iallafall tur med vädret" :P Fasen vad härligt det är! SOL SOL SOL!! Hoppas bara att det håller i sig tills över helgen.. peppa peppa! Fast vad vore väl en midsommar utan lite regn?

Igår var jag och Marcus i Gillberga på Öland vid mormor´s sjöbod, är såå fint där uppe! =) Fast vi började fundera på om vi hade kört fel, var betydligt längre än vad vi trodde det skulle vara.. fast jag har för mig att vi sa exakt likadant när vi var där förra gången också :P Vi hade med oss lite kycklingsallad som vi mumsade på och så solade vi lite.. var väldigt sugen på att bada när jag låg och gassade i solen men sen när jag kände på vattnet var det inte så skönt längre, svinkallt! Jag har blivit en riktig badkruka tyvärr =( Förr cyklade man ju och badade flera gånger om dagen.. men men Marcus är inte heller så mycket för att bada så det gör ju inte så mycket :P


Har varit ute och åkt lite idag, blev en sväng in till Bauhaus och köpte infravärme till altanen och lite annat smått och gott. Infravärmen behöver vi ju verkligen nu på vår inglasade balkong :P Blev en tur till Ikea också när vi ändå var där fast där hittade vi inget att köpa så då åt vi lite mat där istället =) Sen var det dags att handla inför morrondagen, var faktiskt inte alls så mycket folk på Maxi som jag trodde det skulle vara! Iofs så har dom 17 kassor så det rymmer ju lite folk :P Pratade med mamma förut, hon var nere på Kvantum i Färjestaden och handlade och stod i kö nere vid brödavdelningen.. För er som inte vet hur lång kö det är kan jag säga att den är lååååång! Uppåt 50 meter är det iallafall från kassan ner dit.. hua jag är glad att jag har semester så jag slipper sitta i kassan när det är så mycket folk :S Har gjort en jansons frestelse nu till i morron, har inte hört det innan att man ska äta det på midsommar men det ska man tydligen :P Hoppas den blir ätlig bara, har inte gjort någon själv innan men det är ju sånt som märks i morron.. tror vi har ganska mycket annan mat med så vi blir nog mätta ändå =) Ska åka till Öland i morron till Bredsätra där Calle och Hanna har stuga och fira midsommar där med dom, ska bli kul =)

Nähe nu får jag ta tag i matlagningen igen så det blir något gjort här idag :P

Chiao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar