fredag 13 maj 2011

Dag 25 - En första

Hmm vet inte riktigt vad jag ska skriva om.. En första mc tur kanske? :P

Första gången jag körde min kära pärla gick det ju sådär kan man säga.. Jag och Martin var och hämtade den i Karlskrona och jag fick snällt köra bakom i gamla forden medan han drog iväg på min hoj.. Sen när vi kom hem svidade jag om till mcställ och vi åkte ut till gamla volvo för att jag äntligen skulle få köra =) Började hur bra som helst, körde fram och tillbaka och snälla Martin bara satt och kollade på :P Men sen tyckte vi att jag skulle köra fabriken och jag glad ihågen började köra men när jag kommit runt halva hade dom grävt upp vägen och lagt ut grus istället.. I ren panik tog jag handbromsen och det resulterade i att framhjulet låste sig och hojen la sig =( Blev inte jätte mycket skador på motorcykeln förutom lite repor och trasiga blinkers och med mej gick det också bra, lite blåmärken och skrapsår bara. Så arg som jag var då.... kunde tillochmed lyfta upp hojen själv trots att jag inte orkade egentligen. Det var ju egentligen 2 första gånger, första egna mcturen och första mc vurpan :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar