lördag 14 maj 2011

Dag 26 - Mina rädslor

CLOWNER! Fy fan det är nog verkligen det värsta jag vet! Förklädda typer med äckligt orange hår, stora skor, stor leende mun och sen svarta sorgsa ögon? Vad är det då? Där kan man ju snacka om dubbelt budskap..

Tror min clownfobi började när jag var ganska liten faktiskt, 9-10 år kanske, var på cirkus med en kompis när en clown kom och satte sig hos oss. Han ville att vi skulle vara med på kort med honom och hålla i nåt gosedjur men jag sa att jag inte ville vara med men han gav sig inte.. Började försöka få mig "på sin sida" genom att försöka vara rolig men jag blev bara mer och mer avskräkt. Det slutade med att han tog ett kort på oss ändå där jag ser skräckslagen ut och han ler med sin äckling sminkade mun och ser sur ut med sina svart sminkade ögon :S

I Tyskland finns det en bisarr service där man kan anställa en clown som ska följa efter den person som är skyldig dig pengar. Förutom förnedringen att ha en utklädd person hängande efter sig hela dagen kan jag förstå att man betalar tillbaka: Clowner är ju skitäckliga.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar