söndag 21 augusti 2011

Härliga helg! =) Så skönt med lediga helger, synd att man inte har dom oftare.. :P

Nu är huset på plats! I fredags vid klockan 7.00 körde dom igång. Var lite strul innan dom kom på plats med lastbilarna då vägen ner till vår tomt är ganska smal men efter att ha öst bort lite grus så var det inga problem! =) Lite tråkigt var att vädret inte var det bästa, små regnade lite till och från och när dom skulle börja med taket fick dom avbryta och täcka över "huskroppen" med presenning och plast för då öste det ner! Trodde inte dom skulle hinna få upp taket men vid 13.00 körde dom igång igen! =) Så nu är iallafall allt på plats med takkupa och hela köret =) Så kul att äntligen ha ett hus och inte bara en tomt! Väldigt ofattbart faktiskt, tar nog en stund innan det smälter in kan jag tänka mig! Vi ska få gå in och titta på tisdag så då kommer det lite fler kort därifrån!

Igår kväll var vi på 30-års fest hos Nina i Färjestaden, riktigt trevlig kväll med smörgåstårta lekar och härliga skratt =) Blev ganska sent så idag är man inte överdrivet pigg men det börjar ordna upp sig :P

Har köpt en babykorg idag av en tjej vars blogg jag läser http://minbebis.com/blogg/hotmama/ och den är såå fin! Tyckte det kändes onödigt att släpa in spjälsängen i sovrummet så den här blir ju betydligt smidigare =) Och så är den på hjul också så vill vi kan vi ju rulla in den i vardagsrummet om vi ska sitta där =) Smidigt!

Nu ikväll ska Marcus åka och jobba igen och jag vet inte vad jag ska hitta på.. börjar jobba vid 6.00 i morron bitti så jag måste försöka lägga mig hyffsat tidigt iallafall! Får se om jag lyckas... :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar