tisdag 13 april 2010

Aj aj i ryggen igen =( Var i förbutiken igår och lyfte massa paket men det tyckte tydligen inte min rygg om.. Hade bara lite ont när jag väl var på jobbet men när jag satte mej i bilen för att köra hem small det till nere i ländryggen och det gjorde sjukt ont! Hade lite problem med bilkörningen hem, kunde knappt koppla men hem tog jag mej iallafall :P Marcus fick dona här hemma trots att det var hans födelsedag igår men jag får försöka bjuda igen det när jag känner mej bättre i ryggen. Ska till min läkare på måndag och få svar på magnetröntgen som jag gjorde förra veckan.. På sätt och vis vill jag att dom ska hitta någonting så jag vet vad det är jag har och så man kanske kan göra något åt det i tid, men å andra sidan vill jag ju helst att det inte ska vara någonting.. jobbigt det där :S

I lördagskväll var det personalfest på skansen i Färjestaden! Hade as kul! =) Vi som jobbar på Ica skulle vara där vid 16, trodde vi skulle laga mat innan dom andra kom vid 18.30 men så var det ju naturligtvis inte :P Chefen hade tagit dit partykompaniet som hade planerat massa skojigt för oss =) Vi började med att leka fångarna på skansen och blev uppdelade i tre lag, på första stationen skulle vi alla ha simglasögon på oss som var helt svarta så man inte såg ett skvatt.. sen skulle vi alla hålla i ett rep medan "lekledaren" sa vilka figurer vi skulle forma med repet och detta klarade vi ju givetvis galant =D På andra stationen skulle vi blåsa pilar med ett blåsrör på en dart tavla, även där klarade vi oss ganska bra förutom Tomas (chefen) vars pilar hamnade på golvet och under darttavlan :P

På sista stationen skulle vi svara på gåtor som typ " hur får man in en giraff i kylskåpet" -man tar ut elefanten och sätter in giraffen, ja av det slaget var dom flesta frågorna iallafall =) Klarade oss bra på gåtorna men sedan skulle vi bygga torn av klossar och det gick väl sådär :P Under tiden som vi gick runt på stationerna skulle vi komma på en sång/slogan som vi senare skulle uppträda inför alla andra.. där klarade vi oss mindre bra kan jag ju säga, övade typ nada så det blev som det blev :P
Sedan ramlade alla respektive in och maten dukades fram , var 3 gånger sparris till förrätt: sparrissoppa, sparris med lax och parmaskinksrullad sparris (alla hade säkert finare namn på menyn men dom kommer jag inte ihåg :P ) Till varmrätt fick vi kalvrygg med potatisgratäng och nån supergod sås som jag inte heller kommer ihåg vad det hette, och till dessert peach melba =) Sen var det dags att leka igen, vi blev uppdelade i fem lag och blev utdelade schlagerlåtar som vi skulle göra en koreografi till och sedan sjunga på scenen. Vårt lag fick Eloise med Arvingarna (kunde inte passat mej bättre eftersom dom var mina STORA idoler när jag var liten så den låten sitter där den ska :P ) Vi struntade åter igen i att öva så det blev som det blev.. men kul hade vi och vi lyckades faktiskt komma på delad andra plats =D Filmade med telefonen när alla uppträdde men det blev inte bra ljud tyvärr.. Senare på kvällen kom bandet FAKE och spelade för oss så då var det hopp och skutt överallt =) Marcus och jag drog in till stan vid halv ett tiden och gick på Harrys där vi träffade Matz och några till. Fick reda på igår att dom andra jobbarkompisarna drog vidare hem till Mia och fortsatte festen ända tills 5.. hua, är glad att vi åkte när vi gjorde för annars hade jag aldrig kommit upp i söndags :P

I söndags firade vi Marcus födelsedag med släkten så det var bara att dra sej upp ur sängen på morronen och börja med tårtan och maten medan Marcus började med städningen. Han fick många fina presenter bland annat en halskedja, kläder, lotter och pengar. Vi hade en lugn söndagskväll när alla åkt framför tv:n och den var väl behövd =)

Får se vad jag hittar på idag, känns inte som om jag kan göra så mycket =( Förhoppningsvis är det bättre till i morron =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar