måndag 26 april 2010

Äntligen hemma från jobbet =) På sätt och vis är det ganska skönt att jobba kväll ibland, man har ju ändå hela förmiddagen på sig att syssla med annat =) Var lugnt och skönt på jobbet idag, precis som det brukar vara på måndagskvällar så jag var på golvet och plockade lite och frontade. Fick ett intyg av läkaren att jag bara får sitta i kassan i 3 timmar/dag så jag hoppas att det går att fixa så jag får komma ut på golvet lite.. idag gick det ju iallafall :P

Fick lämna in min mobil på lagning i går =( Den hade ingen kontakt med minneskort läsaren längre så jag kunde inte spara några bilder eller låtar =( Så nu har jag Marcus gamla istället men den är inte alls lika rolig som min är.. men men när jag väl får tillbaka min (om två veckor!) så kommer ju den att kännas som en ny! =)

I morron ska jag på akepunktur för första gången.. är lite nervig faktiskt! Kommer ihåg när jag bodde hemma på Öland och mamma gick på det och kom hem med en nål sittandes kvar i huvudet! hua hemska tanke.. men förhoppningsvis kommer det ju hjälpa mot min spända nacke iallafall =) Har tänkt att vi ska grilla i morron också om vädret tillåter, har ju bara gjort det en gång än så länge i år så nu tyckte jag att det var dags!

Nähe nu blir det till att leta upp sängen för min del och läsa lite.. Läser en bok som heter "mamma sa att jag var sjuk" (av Julie Gregory) som handlar om en flicka som genom hela sin barndom kämpade mot olika sjukdomar som endast fanns i hennes mammas fantasi. Hon blev hela tiden opererad, röntgad och medicinerad bara för att mamman fått för sig att det var något fel på henne. Sjukdomen hennes mamma har heter MBP och är världens hemligaste och farligaste form av barnmisshandel där vårdnadshavanden, oftast mamman, uppfinner eller förorsakar sjukdomssymptom hos sitt barn bara för att hon själv vill ha uppmärksamhet från läkaren. Det är väldigt läskigt att läsa om det men samtidigt intressant så det går inte att släppa boken =)

Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar