onsdag 10 november 2010

God afton, god afton!
Har varit tårtbakar dags igen, lilla Theo fyllde 1år i går så mamma Malin hade beställt två tårtor av mig =) Efter lite funderande och velande kom vi fram till att det skulle bli två tårtor, en Musse Pigg och en Mimmi Pigg. Det var betydligt mer pilligt att göra dom än vad jag trodde det skulle vara så det tog lite längre tid än beräknat men dom hann bli klara så alla fick smaka iallafall =)
Mimmi tårtan innehöll:

Hallonmousse
Marabou ChokladGanache
Spacklad med vanliljsmörkräm
Täckt med sockerpasta


Musse tårtan innehöll:

Blåbärsmousse
Vaniljkräm
Spacklad med vaniljsmörkräm
Täckt med sockerpasta


Födelsedagsbarnet Theo


Båda tårtorna blev supergoda =) Har inte gjort ganache innan så det var en liten chansning men den lyckades ju iallafall :P

Ska försöka mej på att lägga mej tidigt idag, så tidigt som klockan åtta till och med! Anledningen är att jag börjar jobba redan vid 5 i morron bitti :S Vi håller på att ändra massa priser i butiken och det ska helst göras innan vi öppnar vid 8:a.. drygt men det blir ju lite extra timmar iallafall. Skulle jobbat 7-14 egentligen i charken så jag skulle ju ändå gått upp tidigt =) Blir ett besök hem till mamma och pappa i morron också, är väl dags nu att sätta på vinterdojorna på bilen innan det blir allt för halt om mornarna. Nähe ska jag lyckas komma upp i morron så får det nog vara slutskrivet här nu för kvällen :P

God natt allesusammen!

1 kommentar: