söndag 13 februari 2011

Oj oj oj vilken helg! Igår var det nämligen min födelsedag och vilket firande det blev! Kunde (som tur var) inte sova natten till idag så jag gick upp redan vid 7 för att börja med tårtan, det tog sin lilla tid kan jag säga! Men jag blev väldigt nöjd med den, är nog den bästa jag gjort tror jag =) Och godaste!
Ljusa bottnar
Päronmousse
AfterEight Ganache
Spacklad med smörkräm
Täckt och dekorerad med sockerpasta

Vid 12 dök mamma, pappa, brorsan, Moa, Marcus pappa och fru upp och det var paketöppnardags, fick en digital systemkamera! =D Såå kul! Så nu kommer det bli många fina bilder här på bloggen! =) Måste bara lära mig alla funktioner på den, det är mååånga knappar att trycka på :P Fick även en jättefin sjal och ett armband av mamma och pappa och massa blommor. När alla åkt blev det en välförtjänt powernap innan det var dags att göra sig fin för kvällen. Vid sex kom nämligen matte och Emelie och hämtade oss för att åka till Pipes of Scotland och äta en bit mat =) Tog lammpannan igår också, den är ju bara sååå god!! Åk dit och testa den för guds skull! :P När maten fått sjunka ner åkte vi hem till Matz för att fortsätta kvällen där och festa till det lite, vissa mer än andra.. ehhm Marcus :P Blev en sväng till Harrys också och för en gångs skull var det riktigt kul där! Fick med oss två nattgäster hem som inte orkade gå ända hem till sig, Jimmy och Eric :P Var kul att dom sov kvar här, då hade ju jag någon att babbla med på morgonen när Marcus låg bakis :P Resten av dagen har varit lugn, Bente och Micke kom hit vid 2 tiden och vi fikade lite och var ute och gick en svänga i ljusstaden. Dom funderar också på att bygga nytt hus så det är kul att kolla lite i dom nya områdena=)

Senare i kväll blir det pizza med Matz och solsidan på TV, tycker ärligt talat inte att det är så roligt som alla säger att det är men jag ska ge det en chans till =) I morgon är jag ledig och Marcus börjar inte jobba förrän på eftermiddagen så vi får lite tid ihop innan iallafall =)

Var ju hos frisören i onsdags och färgade håret! Gjorde olika partier med röda och lila slingor i, dom lila syns inte så mycket förutom i luggen så nästa gång blir det att bleka först innan vi färgar lila =)


xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar