söndag 20 februari 2011

Trött tröttare tröttast! Börjar kännas att man har jobbat mycket nu senaste veckan, och än är jag inte ledig! Blir så fel med mina lediga dagar nu när jag bytt helg med Eva så jag jobbar 8:a dagars vecka just nu :S Men men, ett tag funkar ju det också =) Denna helgen blir det iallafall långledigt, hela 4:a dagar! Ska till sjukhuset på fredag och skära bort en knöl jag har i nacken, vet inte riktigt vad det är för nåt och det verkar inte dom veta heller, lite läskigt =( men det är säkert ingen fara. Så fredagen har jag tagit ledigt från jobbet och eftersom detta är min jobbhelg egentligen så är jag ledig på måndag också =) Najs

Igår efter jobbet åkte vi och kollade på ett hus i strandskogen på Öland. Hade inte badrummet varit kasst och tomten bara liiiite större hade inte jag tvekat iallafall, allt annat var såå fint! Men vi letar vidare =) Idag åkte vi till Hossmo där myresjöhus hade husvisning på en enplans villa, tyckte att rummen var lite för små och köket också så det var inget för oss. Jag vill gärna ha ett stort kök där man får plats med ett stort köksbord att äta vid, vill helst inte att köket och vardagsrummet ska vara i samma rum som det är i många nybyggda hus. Är väl lite gammalmodig antar jag :P

Igårkväll gjorde jag en ananaspaj för första gången och den blev verkligen supergod! Lite väl söt kanske så nästa gång tar jag nog mindre socker i =) Här kommer receptet ifall någon blir sugen:

150 gram smör
1 ½ dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
ca 350 gram ananasskivor på burk
Smält smöret och blanda i alla ingredienserna. Lägg ananasen i en pajform och fördela smeten någolunda jämt över. Grädda i 200 grader i ca 20-30 minuter. Ät den jummen med vaniljglass eller vaniljsås.

Den är såå god så ni måste bara prova! =)

Nu har Marcus åkt iväg och jobbat igen och jag sitter och klurar på vad jag ska hitta på för nåt, blir nog att spela lite gitarr faktiskt, blir inte så ofta längre tyvärr =( Jimmy ska komma förbi en sväng sen efter träningen sen så då får det nog bli en kaffe eller två =) Chipp och hej!
xoxo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar