måndag 7 mars 2011

Nu har jag varit dålig på att uppdatera för här har det hänt grejer! =) För det första så har vi köpt en tomt!! Det blev inte hörnan vi budade på utan den som är brevid, minst lika bra =) Och igår var vi på smålandsvillan och beställde oss ett hus, trevlig söndagsaffär :P Fick med oss en massa broschyrer hem och tapetprover och golv och ja ni fattar.. en hel del iallafall =) Så igår kväll satt vi här och klurade på hur vi vill ha det i vårt hus, tyvärr fanns det inte så många snygga tapeter som föll oss i smaken så det får vi försöka fixa själva istället. Men det mesta har vi bestämt nu iallafall, ska gå igenom det igen i kväll när Marcus kommer hem från jobbet för imorgon ska vi tillbaka till smålandsvillan igen och skriva under alla papper på tapeter, golv och allt därtill =) Nu går det undan! Huset ska vara inflyttningsklart till efter semestern så typ augusti någongång får vi nycklarna, kul! =D

I fredags hände en annan grej som inte är direkt kul, var på jobbet när jag känner att magen bara knyter sig och jag får sjukt ont på höger sida. Trodde direkt att det var blindtarmen så jag åkte hem från jobbet och Jimmy Hultgren var snäll och skjutsade mig till akuten vid tvåtiden. Fick komma in och träffa en sjuksköterska ganska fort som tog blodprov och satte droppslang men sen hände ingenting på 4 och ½ timme då jag låg ensam i ett rum och vred mig av smärta =( Tillslut kom iallafall läkaren och klämde på magen och konstaterade att det inte var blindtarmen utan en cysta i höger äggstock som brustit. Så upp till gyn.avd för att prata med dom och undersökas där för att sedan få rådet att bara vila och äta värktabletter tills smärtan försvinner av sig själv. Så denna helgen har varit jätte lugn och skön. Skulle följt med Marcus, Martin, Matz och Jimmy till Broakulla i lördags till nån MC butik men jag stannade hemma istället. Kände inte för att sitta i en bil så länge när jag hade så ont =( Åkte hem till Sanna och Nicke i Rinkabyholm istället och fikade och babblade lite med dom, mycket trevligt =) På kvällen kom Malin, Andy, Matz, Jimmy och Martin hit och vi käkade lite tacos och bara tog det lugnt framför tv:n. Alla är väldigt trötta på utelivet just nu så vi hade en jätte skön kväll!

Tog lite fina bilder på kissarna med nya kameran i helgen =)

Idag skulle jag ha jobbat 12-19.30 men jag känner att jag inte klarar att stå upp så länge, känns bra i magen tiden jag sitter ner men när jag står och rör på mig känns det som knivar som hugger =S Så Mathias och Moa kom hit och hälsade på mig en stund, jätte mysigt har vi haft det! Tror allt brorsan blev lite sugen på att bygga hus han också nu :P Här kommer en blidkavalkad på lilla Moa som hade trillat och skrapat upp näsan..

Ikväll blir det bara lugnt här hemma med mycket bläddrande i tapetkatalogerna, mamma och pappa kanske skulle komma hit en sväng också och kika lite, tror det kommer bli nya tapeter i deras kök snart om jag känner mamma rätt :P

xoxo

2 kommentarer:

  1. Usha, jag hade en cysta jag också för några år sedan men den fick opereras bort. Hoppas du mår bättre nu...

    Roligt med huset, jag förstår att ni är eld och lågor nu då :) Bara bebis som fattas ;)
    Många kramar på er <3

    SvaraRadera
  2. Jodå nu mår jag bra igen =) Men fy satan va ont det gjorde.. Ska bli riktigt kul att se huset byggas upp från scratch och få det precis som man vill ha det! =D Hehe ja vi lånar Moa sålänge =)

    SvaraRadera